Oyun

3.1. Oyun Başlangıcı

Robotların konulacağı ve başlayacağı mavi yada kırmızı köşe hakem tarafından yapılan kura ile belirlenir.  Beyaz alana konulan mavi/kırmızı yumurtalar, hakemler tarafından rastgele yerleştirilecektir. Robotlar belirlenen başlama alanından yarışmaya başlayacaklar ve başladığı köşenin rengine göre yumurtaları toplamak mesuliyetindedirler. Robotlar, Hakem tarafından oyunun başladığı anons edilerek başlangıç alanından çıkarlar. Robotların başlangıç alanına konumlanması ve başlama işlemi yarışmacılar tarafından yapılacaktır.

3.2. Oyunun Amacı

Bu yarışmanın amacı, robotun başlangıç aldığı alan ile aynı renkteki tüm yumurtaları, başlangıç yapılan bu alanın içerisine bırakmaktır.

 3.3. Puanlama

 Başlama alanı içerisine bırakılan yumurtalar ilgili köşe hakemleri tarafından toplanacaktır ve bir yumurta ancak aşağıdaki durumlar gerçekleşirse toplanmış kabul edilir;

  • Temsili yumurtanın tamamı herhangi bir yumurta bırakma alanının içinde yere değerek hareketsiz kalırsa,
  • Yumurta bırakma alanında Robotun içerisinde ve altında olmamalıdır. Yumurtalar dış kısmında ve herhangi bir bölümüyle çevrelenmemiş olmalıdır.
  • Temsili yumurtalar, bırakma alanında üst üste bırakılmaları halinde toplanmış sayılır,
  • Bırakma alanı ile beyaz alanın kesiştiği hat üzerine bırakılan yumurtalar da alan içerisine bırakılmış gibi kabul edilir,

Yumurta bırakma alanı içerisine toplanmış olan yumurtalar, hakemler tarafından toplanarak skor şu şekilde tutulur;

  • Eğer kendi alanına bıraktığı yumurta; alan rengiyle aynı olursa, 1 puan artırılır,
  • Eğer kendi alanına bıraktığı yumurta; alan rengiyle farklı ise 2 düşürülür,
  • Eğer beyaz alan içerisinde 21. Yumurta olarak bırakılmış ceza yumurtası, toplama alanlarından herhangi biri içerisine bırakılırsa, alanı içerisine bırakılan robottan 5 puan düşürülecektir,
  • Kendi alanıyla aynı renkteki 10 yumurtayı da toplayarak alanına bırakan robot, süre beklenmeden oyunu sonlandırır,
  • Rakip alana bırakılan, rakibin rengindeki yumurtalar rakibe artı olarak yazılır,

Oyun sonunda fazla puanı toplayan robot oyunu kazanmış sayılır ve kazanan robot bir üst tura çıkarılır.

3.4. Oyunun Bitimi

Oyun süresi 4 dakikadır. Beyaz alan içerisindeki 10 adet kendi topunu alanına bırakan yarışmacı görevini tamamlamış kabul edilir ve oyun bitirilir.  Süre bitiminde yüksek puan toplayan robot oyunun kazananı ilan edilir. Eşitlik halinde robotların tartılması sonucu hafif olan robot tur atlar. Ceza topu, Beyaz alandan toplanmak zorunda değildir.

3.5. Zaman Aşımı

Oyun, toplama alanlarına temsili yumurtaların toplanmasında veya hakemler tarafından tutulan 4 dakikalık süresinin tamamlanmasının ardından hakem kararıyla biter. Yüksek puan toplayan robot kazanan olarak ilan edilir.

  Ziyaret: 1812    Ziyaretçi: 1024